Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Selamat datang ke kehidupan aku dengan memori yang tidak aku lupakan dengan pelbagai ragam & kerenah...
Twingtwing!!!

Monday, March 2, 2009

...

KEHIDUPAN

Kehidupan
Kau umpama roda
Kadangkala diatas
Kadangkala di bawah
Kadangkala susah
Kadangkala senang
Kehidupan aku mengerti hakikatmu
Yang mendambakan seribu pengorbanan
Kepayahan, kesungguhan dan keampunan
Akan ku tempuhi mu
Dengan sabar dan reda

Semoga dengan keizinan yang Maha Esa
Dapat la kita rasai
Bahawa hidup ini
Lebih bermakna jika
Dipenuhi dengan perasaan kasih sayang
Dan kegembiraan

Hidup
Moga kau akan mengajarku
Lebih banyak lagi tentang kehidupan
Mungkin esok
Akan meninggalkan seribu satu
Kenangan suka dan duka
Kita di bumi ini




KEINSAFAN

Segaris sinar
Menyentuh hati batu
Membawa kea lam yang nyata
Membangkitkan dari lena
Dibuai arus mimpi yang menyesatkan
Tuhanku…
Tangisanku memecah kesunyian
Kitab suci Mu ku buka kembali
Kutatap helaian demi helaian
Ku baca ayat demi ayat
Betapa keinsafan merayap di ruang hatiku
Tembok keegoaan untuh seiring air mata
Dan, insan kerdil ini mencari
Erti kehidupan sebenarnya
Yang telah lama kutinggalkan,
Tuhanku…
Setelah aku sedar dari mimpiku
Aku sujud kepada-Mu
Aku bangkit dari kejahilan
Yang mencengkam hati dan perasaanku
Tuhanku…
Aku masih berhutang budi mengenangkan
Kebesaran-Mu
Anugerah-Mu tiada taranya
Sesungguhnya aku pasrah
Pasrah di sisi Tuhan





KEBAHAGIAAN

Andainya ada sebuah kerinduan
Biarlah sepanjang hayat
Andainya ada pertemuan
Biarlah sepanjang usia

Perhubungan yang baik
Akan berkekalan
Oleh itu corakkannya
Dengan sebaik yang mungkin
Agar perpisahan tidak berlaku

Bertolak ansur perlu di semaikan
Serikan perhubungan dengan kemesraan
Dan kasih sayang yang berpanjangan
Agar perhubungan akan berkekalan

No comments:

Post a Comment